Proiectul prevede:
lărgirea la 4 benzi a Str. Prelungirea Ghencea, între Str. Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (Pasajul Domnești),
realizarea pistelor pentru biciclete,
amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m,
modernizarea sistemului de iluminat,
realizarea sistemului de canalizare pluvială,
amenajarea a 2 stații de autobuz,
amenajarea unei zone mediane de 2×4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București,
amenajarea unor intersecții semaforizate: la intersecția dintre Prelungirea Ghencea – acces Cartierul Latin (km. 4+710), intersecția dintre Prelungirea Ghencea – accese (km 4+850), trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220).
”Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între Str. Mărăcineni și Pasajul Domnești. Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului de tren metropolitan București-Ilfov. Și, am mai spus-o, pentru că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primăriei Capitalei să studieze implementarea unei benzi unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (Bus Rapid Transit), după finalizarea lucrărilor. Această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe”, a declarat Irinel Scrioșteanu.
Proiectul menționat se realizează la solicitarea și în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov, Primăria orașului Bragadiru, Primăria comunei Clinceni și cu Primăria comunei Domnești. Finanțarea provine din fonduri externe nerambursabile.
Începe licitația pentru execuția lucrărilor la supralărgirea Prelungirii Ghencea
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația de atribuire privind execuția lucrărilor pentru proiectul de supralărgire a Str. Prelungirea Ghencea, între Str. Brașov, viitorul terminal al tramvaiului 41 și Pasajul Domnești (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Lasa un comentariu
Lasa un comentariu