După amenajarea spațiului unde se va desfășura activitatea de înmânare către cetățenii din Vidra a celor 18.547 de titluri de proprietate primite de UAT, acțiunea a început, efectiv. Aceasta se derulează la sediul AfterSchool-ului din localitate, Str. Principală, nr. 106 (barieră calea ferată), iar programul este de la ora 9.00 la ora 15.00 – luni, marți, miercuri și vineri, iar joi, de la 12.00 la 18.00. Prin urmare, cetățenii din Vidra sunt așteptați aici, în intervalul orar menționat. Este o activitate care presupune verificarea actelor de identitate ale solicitanților și verificarea documentelor precadastrale, pe care cetățenii le-au primit cu circa trei ani în urmă, fiecare teren având un identificator electronic care ajută la găsirea rapidă a noilor cărți funciare, în sistem. Pentru fiecare număr cadastral se înmânează câte un extras de carte funciară. Aceste verificări durează circa 10 minute/solicitare, însă devin mai anevoioase dacă cetățenii vin doar cu documentul de identitate. Sau, mai ales pentru zona Sintești, sunt cetățeni care nu știu să citească, nu-și cunosc cu exactitate adresa și merge mai greu identificarea cărții funciare, de către operator. Unii solicitanți sunt doar proprietari pe construcții, acolo unde terenuri nu au identificat un proprietar și au fost înscrise provizoriu pe UAT, iar acest lucru nu este foarte clar înțeles de unii cetățeni și este nevoie de lămuriri suplimentare, care consumă, de asemenea, timp. ”În cel mai optimist scenariu, speram ca în această toamnă să avem finalizată activitatea de înmânare a acestor documente. Speram ca, la un moment dat, să reușim să organizăm eliberarea lor pe bază de programare sau cumva mai organizat, ca să nu se mai creeze aglomerație. Oamenii trebuie să înțeleagă că suntem aici, îi așteptăm, îi ajutăm cu lămuriri, dacă sunt lucruri pe care nu le înțeleg. Nu am avut, însă, situații complicate”, ne-a precizat Constantin Stanciu, voluntar la Primăria Vidra, care se ocupă cu înmânarea noilor cărți funciare.
Cadastrarea, un prim pas pentru o dezvoltare urbanistică coerentă, pentru investiții în modernizarea infrastructurilor de transport, edilitare, a zonelor de agrement
”Pe 13 februarie ne-au fost trimise 18.547 de titluri de proprietate. Primele două zile de înmânare către proprietari a mers mai greu, cu organizarea noastră și cu foarte multe solicitări. Dar, încet-încet, reușim să intrăm într-o rutină. Au fost și mici neconcordanțe, dar care pot să fie corectate de firma de cadastru sau de OCPI Ilfov. Acum, situația proprietăților este foarte clară, în Vidra! A fost o decizie foarte bună pe care am luat-o în 2017 – accea de a realiza cadastru sistematic. Am folosit bani de la bugetul local, iar acum recuperăm aceste sume. Și, având cadastrate, spre exemplu, străzile, putem beneficia acum de sprijinul CJ Ilfov. De altfel, s-a și votat în ședință de Consiliu Județean, preluarea din domeniul public al UAT Vidra, în administrarea CJI, a unor sectoare de drum din localitatea noastră, pentru executarea unor lucrări de asfaltare. Este vorba despre străzile Rromi, Troiței și Zlătarilor, parțial pietruite acum”, ne-a declarat primarul comunei Vidra, Marian Tudor.
”Cadastrarea sistematică la nivelul localității Vidra, începută în mai 2017 și finalizată în decembrie 2022, reprezintă una dintre realizările importante din punct de vedere al sistemului de evidență a proprietăților, fiind una dintre cele mai vaste localități din județul Ilfov, cu circa 6.630 de hectare. Ca urmare a acestui proiect, au fost deschise 18.401 de cărți funciare noi – dintre acestea 9.853 în intravilan, 8.244 de imobile în extravilan și 304 de imobile mixte – ceea ce reprezintă aproximativ 660.000 de euro, bani la bugetul local al UAT Vidra, primiți de la ANCPI”, a anunțat CJ Ilfov.
Iar Olivia-Ana Ciobanu-Oprescu, arhitectul-șef al județului Ilfov a aprecizat că ”dinamica dezvoltării urbanistice din Ilfov este foarte mare, iar cadastrul sistematic este un proces important care ne ajută în susținerea eforturilor noastre în beneficiul cetățenilor, întrucât prin acesta se creează premisele rezolvării unor situații cu impact pe termen lung asupra comunității. În cadrul acestuia, se înregistrează informații detaliate despre proprietățile imobiliare și se atribuie fiecăreia o identificare unică, permițându-ne să luam decizii informate cu privire la utilizarea terenurilor, la planificarea zonei și la implementarea proiectelor de dezvoltare, inclusiv rețele edilitare – canalizare, apă, asfaltări de străzi – prin atragerea fondurilor europene și, nu în ultimul rând, să stabilim o strategie urbanistică”.
”Realizarea cadastrului sistematic în Vidra este un proiect important pentru Ilfov, cu un impact pozitiv asupra comunității, fiind un model pentru alte regiuni care doresc să-și modernizeze sistemele de gestionare a terenurilor și infrastructurii”, au mai precizat reprezentanții CJI.