Mircea Geoană conduce în clasamentul încrederii cu 34% încredere multă şi foarte multă. Secretarul General Adjunct al NATO este urmat Emil Boc cu 32,4% încredere multă şi foarte multă, respectiv Victor Ponta cu 24,1%. Clasamentul este continuat de Marcel Ciolacu cu un capital de încredere de 20,5%, Gabriela Firea cu 19,5%, Cristian Diaconescu cu 19,1%, Diana Şoşoacă cu 18,6% şi George Simion cu 15,4%. În Nicolae Ciucă au încredere multă şi foarte multă 12% dintre cei intervievaţi, iar în Cătălin Drulă 5,8%.
Notorietate personalităţi publice
Klaus Iohannis este personalitatea cu cea mai mare notorietate dintre numele testate, 98,9% dintre respondenţi declarând că au auzit de el. Şeful statului este urmat de: Diana Şoşoacă cu o notorietate de 96,7%, Victor Ponta cu 95,7%, Marcel Ciolacu cu 93,9%, Gabriela Firea cu 91,7% şi Emil Boc cu 90,7%. 89,6% dintre cei intervievaţi spun că au auzit de Mircea Geoană, 84,4% că au auzit de liderul liberal Nicolae Ciucă şi 82,3% de liderul AUR George Simion. Cristian Diaconescu beneficiază de o notorietate de 68,2%, liderul USR Cătălin Drulă de 43,6%, iar Remus Pricopie 23,5%.
Încrederea în personalități, formă de evaluare a credibilității
„Încrederea în personalităţi publice este una dintre formele cele mai riguroase de evaluare a credibilităţii. În acest clasament, obsevăm că doar doi lideri politici trec pragul de 30% încredere foarte multă şi destul de multă. Atât Mircea Geoană, cât şi Emil Boc revin după perioade grele de prăbuşire politică, ambii trecând prin procese consistente de reinventare, departe de scena politică naţională, unul performând pe scena internaţională, iar celălalt în administraţia locală. Acest lucru confirmă faptul că majoritatea românilor sunt foarte exigenţi faţă de actualii lideri de partide politice, aflaţi în prim-planul dezbaterii publice, preferând în schimb personalităţi mai puţin active în politica naţională, dar cu rezultate în domeniile lor de activitate”, spune Remus Ştefureac, director INSCOP Research.
Datele au fost culese în perioada 16 – 24 ianuarie, prin metoda CATI (interviuri telefonice). Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ±3 %, la un grad de încredere de 95%.