Realizat cu fonduri de la bugetul local, în fostul sediu al Primăriei Ciolpani, pe Str. Mănăstirii nr. 132, spațiul este acum amenajat pentru noul serviciu comunitar, înființat prin HCL 71/13.12.2021.
”5.250 de persoane cu domiciliul în Ciolpani beneficiază din 8 aprilie 2024, de servicii de eliberare a documentelor de identitate, rapid, simplu și fără eforturi de deplasare în alte localități. Prin înființarea acestei structuri de profil s-a urmărit eficientizarea serviciilor furnizate cetățenilor de către autoritățile locale. Astfel, depunerea documentelor necesare în vederea eliberării actelor de identitate se poate realiza acum chiar în localitatea de domiciliu, în sediul vechi al Primăriei, spațiu renovat integral și dotat cu toate echipamentele necesare desfășurării activității în condiții optime”, ne-a declarat primarul comunei Ciolpani, Bogdan-Cristian Călin. Acesta a adăugat că, în opinia sa, este ”cel mai bine pus la punct sediu de evidență a populației din județ”, după ce s-au creat birouri, oficii, grupuri sanitare, spațiul pentru arhivă, biroul de stare civila, evidență informatizată etc. ”Avem trei lucrători – doi pe evidență informatizată și unul pe stare civilă, cu toate etapele de cursuri de formare profesională parcurse, sunt functionari publici de calitate”, a mai spus edilul.
Economie de timp și eficiență
La inaugurarea sediului Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Ciolpani au fost prezenți, pe lângă primar și viceprimarul comunei Ciolpani, Ilie Ioniță, prefectul județului Ilfov, Simona Neculae, vicepreședintele Consiliului Județean Ilfov, Ștefan Rădulescu și directorul executiv al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Ilfov, Mihaela-Mariana Mantu, șeful Serviciului de Evidență a Persoanelor, comisar șef Florin Petrescu, alți reprezentanți ai autorității locale.
Invitații au subliniat, de asemenea, economia de timp pe care o fac acum locuitorii comunei Ciolpani, putând accesa servicii de evidență a populației chiar în localitatea lor, evitând astfel și aglomerarea SPCLEP al comunei Snagov, unde mergeau până acum.
Programul de lucru cu publicul în sediul SPCLEP Ciolpani este următorul:
Luni: 09.00 – 13.00 primiri/eliberări documente,
Marți: 13.00 – 18.30 primiri/eliberări documente,
Miercuri: 09.00 – 13.00 primiri/eliberări documente,
Joi: 13.00 – 16.00 primiri/eliberări documente,
Vineri: 09.00 – 13:00 eliberări documente.
Adresa de internet de unde puteți afla detalii despre Serviciul Local de Evidență a Persoanelor Ciolpani este https://evpilfov.ro/spclep-ciolpani. Pe site găsiți ușor informații utile despre procedura de eliberare, schimbare sau înscrierea mențiunilor în actele de identitate, puteți descărca documentele necesare a fi completate, certificate de atestare a domiciliului și a cetățeniei, dovada adresei de domiciliu/rezidență, dar și informații utile despre acte de stare civilă – prin statut civil înțelegându-se toate elementele strict personale care contribuie la individualizarea persoanei fizice în societate și familie. Actele de stare civilă sunt actul de naștere, actul de căsătorie și cel de deces, iar titularilor de acte de stare civilă li se eliberează certificate de pe aceste documente. Se pot, de asemenea, reconstitui acte de stare civilă, se pot întocmi ulterior (dacă nu au existat), se pot anula, completa, rectifica și modifica, iar toate înregistrările de stare civilă sunt operațiuni consemnate în registrele de stare civilă.