Potrivit AJPIS Ilfov, numărul beneficiarilor de alocații de stat a fost, în primul semestru al anului în curs, în Ilfov, de 85.180, pentru care s-au plătit 157.932.102 lei. 681 de persoane au beneficiat de alocație de susținere familială și s-au plătit pentru acestea 865.404 lei. Totalul beneficiarilor de alocație de plasament a fost de 755, pentru care s-au plătit 4.694.362 lei, iar 5.882 de persoane au beneficiat, în primele 6 luni ale anului, de indemnizație creștere copil de până la 2 ani, iar pentru 4.450 dintre acestea s-au plătit lunar sume mai mici de 8.500 lei. Pentru toți beneficiarii de indemnizație creștere copil s-au achitat 120.815.874 lei, în semestrul 1 din 2023. Stimulentul de inserție s-a acordat pentru 3.047 persoane, respectiv 14.050.404 lei. S-au achitat, de asemenea, indemnizaţii lunare pentru 110 persoane care au în întreținere un copil cu dizabilitate care a împlinit vârsta de 3 ani, până la împlinirea vârstei de 7 ani, în total fiind vorba despte 949.023 lei. Numărul total al celor care au beneficiat de sprijin/indemnizații/drepturi handicap a fost de 136 persoane, iar sumele plătite au crescut cu până la 1.013.281 lei. 115 ilfoveni au fost ajutați cu diferite măsuri de protecție pentru consumatorul vulnerabil de energie termică, gaze naturale, energie electrică, fiind vorba despre 54.629 lei, iar 384 de persoane (dintre care 10 copii) au primit indemnizație lunară de hrană HIV/SIDA, un total pentru primele 6 luni din 2023 de aproape 2,4 milioane de lei. Foarte multe alte prestații sociale au însumat 128.476 beneficiari, valoarea totală a plăților, pentru primul semestru din an, fiind de 361.118.090 lei.
Verificări proprii și în bazele de date externe pentru prevenirea plăților necuvenite
Pentru buna desfășurare a activității și în vederea prevenirii plăților necuvenite, la nivelul AJPIS Ilfov s-a realizat exercitarea controlul financiar preventiv propriu, iar pentru creşterea eficienței privind acordarea beneficiilor sociale s-au efectuat încrucişări cu baze de date externe pentru identificarea suspiciunilor de acordare în mod necuvenit a sumelor cu titlu de beneficii sociale. Astfel, s-au folosit bazele de date de la Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor privind decedaţii – pentru toate beneficiile sociale gestionate de Agenţie; Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă și Inspectoratul Teritorial de Muncă – pentru persoanele apte de muncă din cadrul familiilor beneficiare de ajutor social care au refuzat un loc de muncă sau au contracte de muncă încheiate; PatrimVen – ANAF – controlale lunare pentru verificarea eligibilității beneficiarilor de Venit Minim Garantat, ajutorul pentru încălzirea locuinței și în bazele Autorității de Supraveghere Financiară, Inspectoratul Şcolar, pentru alocaţia de stat pentru elevii cu vârsta peste 18 ani care urmează cursurile liceale sau profesionale precum și pentru identificarea numărului de absenţe pentru copiii din cadrul familiilor beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei, etc. În urma verificărilor încrucișate au rezultat listele cu tipuri de suspiciuni care au fost trimise unităților administrativ – teritoriale, acolo unde a fost cazul, în vederea confirmării sau infirmării și s-au constituit debite și au fost recuperate sumele acordate în mod necuvenit beneficiarilor.