Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a primit o informare din partea Agenţiei de Infrastructură Rutieră a Bulgariei (RIA), pe 10 iulie încep lucrările la partea bulgară a Podului Prieteniei, lucrări care se vor desfășura în timpul zilei, 10-12 ore, în funcţie de specificul lor, şi nu va exista o oprire totală a circulaţiei. Procesul de lucru va fi organizat şi desfăşurat astfel încât vehiculele să treacă în mod eşalonat în două sensuri pe banda pe care nu se lucrează.
Lucrările sunt planificate în şase etape. În primele două se va efectua reparaţia majoră a structurii facilităţii de pe teritoriul bulgar. O porţiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări. Iniţial, va fi restricţionată circulaţia pe banda de intrare în Bulgaria, iar apoi pe banda de ieşire în direcţia România. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie pe această secţiune este de aproximativ patru luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi. Pentru o mai bună organizare a traficului, se vor monta semafoare adaptive. Acestea vor putea fi relocate şi pot fi amplasate în partea relevantă a podului în curs de reparaţie. „Ecartamentul şi înălţimea unităţii nu permit operaţiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vieţii şi a sănătăţii navetiştilor şi lucrătorilor din construcţii de pe şantier este esenţială. Dacă executarea unor activităţi se poate desfăşura în siguranţă când este întuneric, acest lucru se va realiza“, precizează RIA.
Fără reparații majore, din 1954
Tronsonul de pe teritoriul bulgar al Podului Prieteniei, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1,057 kilometri. De la punerea sa în funcţiune, acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore.
Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic au fost înlocuite în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, montarea de panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere şi marcaje etc. Antreprenorul reparaţiei principale a Podului Dunării este Danube Bridge Public Limited
Liability Company.
Valoarea contractului său este de 44,877 leva, inclusiv TVA. Durata contractului pentru lucrări este de 730 de zile. Supravegherea lucrărilor va fi efectuată de „Podul Dunării – PII-Strol“, contract ce se ridică la 848.400 leva, inclusiv TVA.