”O investiție privată record, în localitatea noastră, la inaugurarea căreia au dat curs invitației și premierul Marcel Ciolacu, Kathleen Ann Kavalec, ambasadorul Statelor Unite în România și Ștefan Radu Oprea, ministrul Economiei. Divizia de Star Food din cadrul PepsiCo România asigură livrarea cipsurilor de sub această marcă în nu mai puțin de 17 țări. Asta înseamnă că orice pungă de cipsuri Star Food regăsită în oricare dintre magazinele din România, Bulgaria, Moldova, Grecia, Cipru, Albania, Muntenegru, Serbia, Croația, Slovenia, Bosnia și Herțegovina, Ungaria, Ucraina, Kosovo, Macedonia de Nord, Cehia și Slovacia – este produsă în Popești-Leordeni! Îmi declar, așadar, susținerea pentru astfel de investitori privați care au ales ca sediu social ori punct de lucru localitatea noastră, pentru că și aceste companii la rândul lor își declară anual ”susținerea” localității prin aportul financiar adus bugetului local. Peste 2,5 milioane de lei au fost aduși în ultimii doi ani la bugetul local de Star Food EM S.R.L, această sumă fiind compusă atât din cotele defalcate, taxe AC, cât și din impozite (pe teren, pe clădiri, pe teren construcții ori pe mijloace de transport). (…) În anul 2022, această companie care activează pe raza localității noastre a atins o cifră de afaceri record, depășind un milliard de lei. Puține localități din țară se pot mândri cu astfel de cifre și asta – pe noi, în calitate de gazdă, nu poate decât să ne bucure”, a declarat edilul orașului Popești-Leordeni.
Un centru regional strategic al companiei
„Este un moment important pentru PepsiCo România, deoarece finalizăm o investiție de 100 de milioane de dolari în unitatea din Popești-Leordeni, subliniind importanța strategică pe care o acordăm acestei piețe. Această realizare marchează un pas important în centralizarea tuturor operațiunilor noastre într-un singur loc, consolidând fabrica noastră ca un centru regional strategic pentru Europa Centrală și de Sud-Est”, a subliniat, la rândul său, Radu Berevoescu, General Manager, PepsiCo East Balkans.
De asemenea, compania anunța recent că a lansat Raportul de mediu, social și guvernanță (ESG) 2023 – ”o actualizare a progresului Pep+, incluzând realizările din 2023 și domeniile în care trebuie să ne concentrăm pe măsură ce lucrăm pentru un viitor mai sustenabil. În România, PepsiCo a realizat mai multe proiecte importante: energie verde: am investit 2,1 milioane dolari în peste 3.000 de panouri solare în Dragomirești, Popești-Leordeni (jud. Ilfov) și Covasna, reducând emisiile anuale de GES cu aproximativ 500 de tone; noua linie de producție PET: am investit 13 milioane dolari pentru o linie de producție de mare viteză în Dragomirești și estimăm că va reduce consumul de energie cu 30%, utilizarea plasticului cu circa 30 tone/an și consumul de apă cu 30% per litru produs; flotă hibridă: am înlocuit 80% din flotă cu 450 de vehicule hibride, reducând emisiile de CO₂ cu 15% față de 2022 și cu 46% față de 2015”, așadar investiții importante apreciate de autoritățile locale, dar și de premier.
O fabrică a viitorului, un model de investiție de calibru în economia României
”Niciunul dintre noi nu avem în fiecare zi această șansă de a vedea în prezent, de fapt, o fabrică a viitorului. Pentru această investiție extraordinară, vă felicit din toată inima! Pentru mine, ca premier, Pepsi este modelul investitorului de calibru în economia românească. Sunteți un investitor străin care folosește de 25 de ani un sistem de furnizori locali, care sprijină constant comunitățile, în special cele defavorizate, un mare angajator care își construiește viitorul prin parteneriatul cu actorul-cheie din educația românească, Universitatea Politehnică din București. Eu vă rog să vă concentrați pe băuturi cu mai puțin zahăr și, evident, către chipsuri cu mai puțină sare. Sunt convins că asemenea produse vor găsi în viitor cumpărători, deoarece consumatorii români devin tot mai atenți la impactul acestor produse asupra sănătății lor. (…) Cei de vârsta mea își amintesc, (n.r. – pepsi) se vindea la 0,25 de litri în sticlă de sticlă, cum se spunea și de obicei o beam când mergeam în vacanțe pe litoral”, a spus Marcel Ciolacu. Acesta a evidențiat impactul pozitiv al PepsiCo în România, subliniind că cei 30 de ani de prezență pe piața locală definesc o generație care a crescut și s-a dezvoltat în democrație. ”Pepsi a devenit unul dintre brandurile cu care trăim, parcă, de o viață. […] Pepsi ne-a demonstrat că, deși este o companie americană, și-a păstrat permanent o secvență de ADN românesc! (…) Sunteți o companie care face din nou o investiție de peste 100 de milioane de dolari și ați adus echipamente de ultimă generație. O companie care își dovedește grija față de mediu. Folosiți tehnologii sustenabile, panouri solare, vehicule hibride sau electrice și aveți o viziune care propune ca ambalajele să nu ajungă vreodată deșeuri […] Am lăsat spre final un lucru foarte important pentru mine și pentru Guvernul României, acela că dumneavoastră contribuiți ca să reducem deficitul comercial al țării. Sunteți o companie care exportă producția de aici către alte 17 state din lume. Pentru toate acestea, nu pot decât să vă asigur de aprecierea și respectul meu!”, a adăugat Marcel Ciolacu.
Premierul a încheiat mulțumind tuturor celor implicați în acest proiect și a recunoscut eforturile autorităților locale: ”Vreau să-i mulțumesc și domnului primar din Popești-Leordeni pentru faptul că s-a implicat direct și am înțeles că a fost un partener, cum de altfel toți primarii și președinții de consilii județene din România trebuie să fie partenerii principali ai mediului de afaceri”, a concluzionat primul ministru al României.