În județul Ilfov, evenimentul a fost organizat la DN1 Value Centre, în parteneriat cu Clubul de Șah condus de Radu Fluerariu și a atras un număr de 62 de copii și elevi din clasele 0-12. Aceștia au participat la o competiție structurată pe patru categorii de vârstă și nivel educațional, într-un turneu de tip blitz. Cu o durată de cinci minute pentru fiecare jucător și trei secunde adiționale pentru fiecare mutare, concursul a testat atât abilitățile strategice ale participanților, cât și capacitatea lor de a gândi rapid și de a lua decizii sub presiune.
Concursul a fost împărțit pe patru grupe, corespunzătoare ciclurilor educaționale: clasele 0-2, 3-4, 5-8 și 9-12. Fiecare categorie a oferit un context competitiv echilibrat, astfel încât copiii să își poată pune în valoare abilitățile specifice vârstei lor. Acest format a permis un echilibru just între participanți, oferind șansa fiecărui copil de a se exprima și de a concura la nivelul său maxim.
Turneul a inclus șase runde care au fost marcate de tensiune și emoții puternice, fiecare mutare putând face diferența între victorie și înfrângere. Competiția nu a fost doar despre câștig, ci și despre cultivarea gândirii strategice, a răbdării și a capacității de a învăța din fiecare joc. Tinerii participanți au demonstrat pasiune și concentrare, iar atmosfera din sală a fost una încărcată de entuziasm. La finalul rundei a șasea, s-au evidențiat cei mai buni jucători din fiecare categorie, iar premiile au reflectat nu doar performanța, ci și pasiunea lor față de șah.
Tinerii câștigători și viitorul șahului în Ilfov
La categoria claselor 0-2, Calotescu David Andrei a fost cel care a dominat competiția, reușind să câștige cu o tactică solidă și o capacitate impresionantă de a anticipa mutările adversarilor săi. În categoria claselor 3-4, Vână Maria Emilia s-a remarcat prin mutări precise, câștigând respectul colegilor săi de concurs. La nivelul claselor 5-8, Vlad Eric-Ștefan a înfruntat cu succes toate provocările, ieșind învingător în fața unor adversari pe măsură. Iar la categoria liceenilor, clasele 9-12, Balaban Nicolae Adrian a demonstrat experiență și maturitate în joc, reușind să își controleze perfect fiecare partidă.
Fiecare dintre câștigători a fost recompensat cu trofee, diplome, medalii, seturi de șah și cărți de specialitate, menite să le stimuleze pasiunea și interesul pentru acest sport. În plus, toți participanții au primit articole sportive, în semn de recunoaștere a efortului și implicării lor. Organizatorii au avut grijă să transforme această competiție într-o experiență plăcută pentru toți copiii, încurajându-i să își dezvolte abilitățile și să continue să joace șah, fie la nivel recreativ, fie competițional.
Evenimentul de la DN1 Value Centre a fost doar o parte dintr-o mișcare mai amplă care promovează șahul ca un instrument educațional esențial. Inițiativa „Șah în Școală” a fost lansată cu scopul de a integra acest sport în curriculum-ul educațional, având ca obiectiv principal dezvoltarea gândirii critice și a abilităților cognitive ale copiilor. Prin intermediul acestui proiect, șahul nu mai este doar un simplu joc, ci un mijloc prin care elevii învață să își structureze gândirea, să își dezvolte capacitatea de concentrare și să își cultive perseverența.
Competiția de la Ilfov a fost o dovadă clară a succesului acestui proiect. Prin implicarea activă a elevilor și a profesorilor, evenimentul a reușit să le ofere copiilor ocazia de a concura într-un cadru organizat, prietenos și motivant. Atmosfera din sală a fost una de camaraderie și susținere reciprocă, iar faptul că 6000 de copii din întreaga lume au jucat șah în aceeași zi a conferit evenimentului o dimensiune internațională deosebită.
Următorul eveniment similar în județul Ilfov este programat pentru 24 noiembrie, în aceeași locație, și se așteaptă o participare și mai mare, având în vedere succesul reputat și de această ediție, ca și de cele organizate până acum. Organizatorii speră ca din ce în ce mai mulți copii să se alăture acestei inițiative, văzând în șah nu doar o competiție sportivă, ci și o formă de educație continuă și de dezvoltare personală.