@ A treia încercare de lărgire la patru benzi a Centurii pornește de la un stadiu de execuție a lucrărilor de puțin peste 20%.
Recent, președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, a participat, alături de primarul orașului Pantelimon, Marian Ivan și de cei ai comunelor Glina – Răzvan Ionuț Tudor și Găneasa – Niculae Raul Gabriel, la sfințirea troiței de la organizarea de șantier pentru modernizarea Drumului Național Centura București (DNCB).
Pe sectorul DN2 – A2 (Afumați – Glina) a început lărgirea la patru benzi a unei porțiuni de 11 km, o lucrare
importantă pentru trafic, siguranță și dezvoltare economică.
”Orașul nostru va fi direct conectat la o infrastructură rutieră modernizată, care va reduce aglomerația și va atrage investiții. Mulțumesc președintelui Hubert Thuma pentru colaborare și sprijin! Lucrăm împreună, constant, pentru atragerea de fonduri europene în educație, infrastructură și servicii publice esențiale pentru orașul nostru”, a declarat Marian Ivan, primarul orașului Pantelimon.
Iar președintele CJI, Hubert Thuma și-a exprimat bucuria revederii, la slujba de sfințire, cu părintele Ciprian, ”părintele speranței”. ”Un om deosebit, cu un har nemaivăzut, despre care v-am mai povestit. O slujbă alături colegi de la CJ Ilfov, de primari din Ilfov, dar și de Cristian Anton, un profesionist, care a făcut parte din echipa lui Sorin Grindeanu, la Ministerul Transporturilor, și care a contribuit la realizarea acestui proiect. Mulțumesc lui Sorin Grindeanu și lui Cristian Pistol (n.r. – fostul ministrul al Transporturilor și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR). Toate marile proiecte de infrastructură din regiunea București-Ilfov li se datorează. Le-au deblocat și, cel mai important, le-au realizat. Drumurile bune aduc confort și dezvoltare economică pentru întreaga comunitate”, a adăugat Hubert Thuma.
Slujba de sfințire a fost oficiată de Episcopul vicar patriarhal Paisie Sinaitul, împreună cu un sobor de clerici din care au făcut parte arhimandriții Dionisie Constantin, consilier patriarhal coordonator și directorul Atelierelor Patriarhiei Române, Ciprian Grădinaru de la Paraclisul Catedralei Naționale și Vasile Pârjol, starețul Mănăstirii Cernica.
Un șantier cu două contracte reziliate și stadiu fizic de 20%
Lucrările recent începute presupun modernizarea lotului DN2 – A2 din Centura București Nord, pentru lărgirea la 4 benzi a celor 11 km dintre Afumați, Autostrada Soarelui și Glina. Ordinul pentru începerea proiectării a fost emis pe 2.12.2024, iar ordinul pentru începere a lucrărilor a fost emis pe 25 august 2025.
Potrivit tirmagazin.ro, sectorul de drum dintre DN2 și A2 a ajuns la a treia încercare a companiei de drumuri de a moderniza cei 11 km, din 2012 şi până în prezent, după ce contractul a fost reziliat de două ori. Contractul cu firma italiană Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022, din cauza lipsei de mobilizare a constructorului. Iar acesta a fost cel de-al doilea contract reziliat, după ce lucrările au fost atribuite, inițial, în august 2012, asocierii SC Tehnologica Radion SRL, Consitrans SRL şi Pro Cons
XXI SRL. În februarie 2015, contractul a fost reziliat.
Potrivit economedia.ro, în octombrie 2024, CNAIR a semnat cu asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigătoare la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN2 și Autostrada Soarelui – lotul de 11 km care include și pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136). Contractul are o valoare de 451,16 milioane de lei (fără TVA, finanțare europeană nerambursabilă), iar constructorul ar avea la dispoziție 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Actualul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:
- lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe o lungime de 11,45 km,
- pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 m,
- pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 m,
- pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 m.