@ Ansamblul „Doina Ilfovului”, un spectacol total, cu muzică live, coregrafii spectaculoase şi invitaţi care au entuziasmat publicul
Sâmbătă, 19 octombrie 2025, Palatul Cultural Buftea a fost din nou casa unei seri pe care publicul o va ține minte. „Călătorind prin lume”, producția muzical-coregrafică a Ansamblului Artistic „Doina Ilfovului” al Centrului Cultural Buftea, a transformat scena într-un itinerar plin de culoare, energie și rafinament. Sub semnătura regizorală a profesorului coregraf Danielei Mîndroc și a instructorului de dans Valentin Rogojinaru, cu sprijinul Primăriei orașului Buftea, artiștii ansamblului au purtat publicul într-o veritabilă călătorie prin cultura și tradițiile lumii, unde fiecare dans a spus o poveste, iar fiecare melodie a adus un colț de lume mai aproape. Eleganța mișcărilor, expresivitatea dansului popular și farmecul muzicii live s-au împletit într-un spectacol vibrant, completat de costumele spectaculoase create cu rafinament de Margareta Pistol, care au adăugat culoare, strălucire și autenticitate fiecărui moment de pe scenă.
Evenimentul a reunit pe scenă numeroși invitați, precum Marioara Man Gheorghe, Bianca Nicola Gheorghe, Atelierul de Pian al Centrului Cultural Buftea și al Clubului de Muzică Buftea (prof. Marioara Marcu), Ansamblul Vocal-Instrumental „A Doua Familie” (prof. Marioara Marcu), Atelierul de Canto – Muzică Ușoară (prof. Mihai Iancu), Clubul de Muzică Buftea (prof. Maria Ojică, coord. prof. Marcu Sorin), Corul de Copii „Sunetul Muzicii” (prof. Cristina Manoliu Săvulescu) și Grupul Vocal „Noua Generație” (coord. Vrabie Geta). De la primele minute, prezentarea caldă a Marioarei Marcu a setat ritmul unei seri magice. Primarul orașului Buftea, Gheorghe Pistol, a deschis oficial spectacolul cu un mesaj care a rezonat cu atmosfera din sală: „Vreau să-mi exprim profunda recunoștință pentru munca depusă de doamna Daniela Mîndroc. Este o comoară prețioasă pentru comunitatea noastră”, a spus edilul felicitând în același timp toți membrii ansamblului și pe profesorii implicați pentru talentul, rezultatele și dăruirea lor. Și astfel, cortina a lăsat loc primei demonstrații de forță: colajul „Showdance”, o carte de vizită pentru modul în care „Doina Ilfovului” îmbină geometria mișcării cu expresivitatea, cu o rigoare ce scoate la iveală anii de studiu din spatele fiecărui pas.
Atelierul de Canto – Muzică ușoară coordonat de Mihai Iancu a adus pe scenă voci tinere pline de sensibilitate: Rareș Marioara a deschis seria cu ”Angels”, Ilinca Trîmbaciu a trecut cu naturalețe printr-o piesă solicitantă, Adelina Lixandru a interpretat ”Spune-mi unde”, iar Andrei Ilie a așezat un „Summertime” cu timbru cald și articulat. Profesorul Mihai Iancu a confirmat, prin propriul moment, standardul de exigență pe care îl impune elevilor săi. La pian, elevii pregătiți de Marioara Marcu au țesut punți între emoția clasică și şuvițe de film prin interpretarea tinerilor Eveline Cristiana Silistră, Tudor Frecăuțan și Ioana Maria Dumitru. Între cele două momente, Doina Ilfovului a permis schimbarea registrului cu naturalețe, prin „Resistire”, „Jerusalema” și un moment „Gummy Bear” tratat cu umor și ritm.
A urmat apoi prima mare săritură geografică a serii: dansul machedonesc cu „Pamporea” – Pindu, desenat pe o arhitectură coregrafică atentă la detaliu. Pe aceeași axă a diversității, Marioara Man Gheorghe a adus parfumul autentic al cântecului machedonesc cu „Lună albă”, „Un trandafir crește la firida mea” și „Opa, Opa”, în timp ce grupa mare a ansamblului a susținut vizual momentele.
Unul dintre vârfurile de emoție a aparținut duetului Daria Radu – Ovidiu Tudose, care au venit cu „Lună, Lună” (cover Andra & Pindu) într-o versiune ce a păstrat lirismul original și l-a îmbrăcat într-o prezență scenică matură, susținută cu talent de fetele din grupul „Noua Generație”, care au introdus publicul și într-o poveste despre Italia prin Sara per che ti amo. Iar când ritmurile au adus „Country Dance – Cotton Eye Joe”, „French Can-Can” și „Quickstep”, sala a înțeles că seara a intrat în teritoriul acelui gen de spectacole profesioniste în care diversitatea de stiluri înseamnă baza unui program artistic coerent.
Tinerețea care construiește tradiție
Prin momentele vocal-instrumentale ale „A Doua Familie”, proiectul condus de Marioara Marcu și energia grupului „Noua Generație”, s-a conturat tabloul unui centru cultural care formează metodic voci, instrumentiști, dansatori, prezentatori – artiști. Corul de Copii „Sunetul Muzicii”, susâinut de Primăria Balotești și coordonat de prof. Cristina Manoliu Săvulescu, a adus bucuria unui grup artistic care impresionează prin modul în care oferă bucuria sunetului. Sub bagheta Cristinei Manoliu micii soliști au urcat rând pe rând și au colorat scena cu siguranță și talent.
Pe linia invitaților, Bianca Nicola Gheorghe a traversat cu lejeritate prin interpretări dificile precum „Bella Ciao” la „Whenever, Wherever” și ”Iubește-mă!”, iar Paul Gherghina, prin interpetarea Na M’agapas a adus un nou refren iubit de – public și susținut prin aplauze.
Taraful Tradițional al Clubului de Muzică Buftea, sub conducerea muzicală a lui Marcel Stan și coordonarea lui Sorin Marcu, a aprins sala cu un colaj balcanic construit pe dinamici atent gradate, iar publicul a intrat natural în joc, cu bătăi din palme care au devenit la un moment dat parte a aranjamentului sonor.
În această geografie artistică, dansul spaniol – flamenco cu inflexiuni de paso doble – a adus intensitate și contrast, dansul italian „Tarantella” a reconfirmat viteza și acuratețea „Doinei Ilfovului”, iar tabloul muzical-coregrafic cu dans țigănesc interbalcanic, „Kibori”, a funcționat ca o sinteză vizuală: costumele semnate de Margareta Pistol au invadat scena cu texturi și culori, completând desenul coregrafic impecabil specific școlii Danielei Mîndroc, coregraf cu formare universitară, cu experiență în ansambluri profesioniste și cu o atenție infinită pentru detaliu.
Cei foarte tineri au avut și ei momentele lor de vârf. Erik Constantinescu, intrat în scenă cu o siguranță care nu trădează vârsta sa de 7 ani, a arătat ce înseamnă să simți și să fii parte din spectacol. Darius Tatu a confirmat, la aceeași vârstă, prin naturalețe, regula scrisă de ani buni la Buftea: se cântă mult, se repetă temeinic, se urcă des pe scenă, se învață rapid. Iar când Maya Silistru a legat „Gașca mea” în finalul de grup, cu toți artiștii pe scenă și sala devenită cor discret, s-a închis cercul unei seri memorabile.
Dovada pasiunii și a muncii susținute
În spatele acestor momente, se vede și se simte o construcție a unui program atent gândit și lucrat. Muzica, dansul și jocul au dialogat firesc între zone coregrafice de intensitate, pentru care intervențiile ansamblului au așezat repere pe o hartă care a promis încă din titlu o călătorie și a livrat exact asta. Aplauzele unui public ce a umplut sala până la refuz au dovedit că se știe deja din edițiile trecute, că această echipă de artiști din Buftea își ridică mereu standardul. Invitata specială, Lorenna, a adus acel plus de spectaculozitate. A fost momentul „pop” al serii, așezat calculat spre final de o artistă foarte apreciată și iubită de publicul spectator și telespectator. Lorenna și-a câștigat dragostea și popularitatea prin talent, voce, modestie, bun simț, prin felul de a fi și pentru că abordează cu ușurință orice gen muzical, fiind plăcută, energică și reușind întotdeauna să aducă bună dispoziție și bucurie în sufletele oamenilor.
Să nu uităm faptul că detaliile fac diferența într-un spectacol lung, iar aici detaliile au fost vizibile: costumele lucrate cu migală de Margareta Pistol, corect așezate stilistic pe fiecare moment; trecerile rapide între registre; aplombul grupului de mămici, care a urcat scena cu o bucurie molipsitoare; eleganța grupului de seniori în ilustrarea coregrafică ce a însoțit interpretările lui Paul Gherghina; naturalețea și profesionalismul fiecărui moment. Dincolo de aplauze, rămâne ceea ce an de an devine semn distinctiv la Buftea: o comunitate artistică în toată regula. Înființat în 2016 la inițiativa Primăriei Buftea, Ansamblul Artistic „Doina Ilfovului” reunește astăzi peste 130 de dansatori pe categorii de vârstă, plus un grup de adulți și unul de seniori, iar repertoriul traversează cu egală seriozitate dansul clasic, modern, acrobatic, dansurile internaționale, show-urile tematice și marele tezaur de obiceiuri și dansuri populare românești.
Participările pe scene din țară și de peste hotare –, aparițiile televizate de sărbători și premiile adunate în competiții naționale și internaționale nu sunt bifări în CV, ci consecința unui model de lucru în care răbdarea, repetiția și respectul pentru scenă sunt reguli simple, repetate zilnic.
În centru acestui proiect se află Daniela Mîndroc, coregrafa care a format generații întregi, și Valentin Rogojinaru, dansator și instructor. Așezate alături, numele profesorilor care au semnat momentele serii – Marioara și Sorin Marcu, Maria Ojică, Cristina Manoliu Săvulescu, Mihai Iancu, Geta Vrabie – construiesc în călătoria artistică din care am făcut parte o hartă de competențe care se intersectează pe scenă. „Călătorind prin lume”, ediția 2025, a confirmat continuitatea unui model artistic care sâmbătă seară, la Palatul Cultural Buftea, a însemnat o demonstrație a felului în care un oraș își investește încrederea în cultură.
