”La inițiativa doamnei dr. Silvia Străjean, cu sprijinul celorlalte cadre medicale care asigură serviciul medical la foc aproape continuu, am mobilat și dotat cu aparatură performantă acest centru deservit de 15 medici și asistente, profesioniști în domeniu, care vor face ca mulți oameni să nu mai fie nevoiți să apeleze la serviciul de urgență sau să supraaglomereze spitalele”, a comentat primarul comunei Moara Vlăsiei, Andrei Filip.
În cadrul Centrului de permanență, medicii sunt de găsit de luni până vineri între orele 15.00 și 08.00 (a doua zi), iar sâmbăta și duminica, dar și în zilele de sărbătoare legală, programul este de 24 ore/24.
Consultaţiile şi tratamentele în Centru sunt gratuite şi de acestea poate beneficia orice cetățean al comunei Moara Vlăsiei sau din localitățile limitrofe, indiferent dacă este asigurat sau nu. ”Personalul de specialitate al Centrului diagnostichează şi tratează o durere abdominală, febra, o durere în gât, ameţeala, tratează accidente ușoare şi multe altele. De asemenea, se poate administra tratamentul injectabil intramuscular, intravenos sau pefuzabil din 8 în 8 ore, sau mai des. Totul se face gratuit, chiar și dacă e nevoie de injecții. Pentru a vă adresa medicului care este de gardă la Centru nu trebuie să vă faceți programare sau să sunați. De asemenea, puteți primi o rețetă simplă (nu compensată), o trimitere la un medic specialist sau o scrisoare medicală. Dacă ați trecut printr-o intervenție chirurgicală și aveți nevoie de scos firele, de schimbat un pansament sau de aplicat unul, vă puteți adresa cu toată încrederea personalului medical din Centrul de permanență”, mai explică primarul.
Circuit medical profesionist, pentru rezolvarea urgențelor primare
Medicii Centrului de permanență din Moara Vlăsiei au detaliat pentru Jurnalul de Ilfov patologia cea mai frecvent întâlnită printre cei care s-au prezentat în urgență. Astfel, au fost dureri cu intensitate în localizări diverse, greață, vărsături, amețeală, deshidratare, febră, leziuni traumatice casnice, alte afecțiuni care au permis pacientului să se deplaseze singur sau cu aparținător pentru a fi consultat în Centru. ”Imediat ce ajunge în camera de gardă a unității, echipa medicală evaluează pacientul și îi asigură servicii medicale adaptate afecțiunii sale, în limita competenței medicinii primare și a dotărilor tehnice. Servicile medicale acordate includ consultația de medicină primară cu indicația tratamentului corespunzător, trimiterea către alte specialități în vederea internării în baza unui bilet de trimitere, în situații medicale care depășesc competențele medicului de familie, prescrierea și/sau administrarea medicației necesare tratamentului de urgență, care se poate asigura din trusa de urgență a Centrului, atât cât este necesar pacientului până ajunge la medicul de specialitate sau la medicul său de familie, eliberarea unei adeverințe/scrisori medicale pentru pacient, cu care se poate prezenta la medicul de familie, imediat ce este posibil, pentru accesarea serviciilor medicale necesare gestionării afecțiunii sale. Atunci când situația o impune, se poate apela Serviciul de ambulanță, la 112, care în funcție de starea pacientului îl poate prelua și asista până la unitatea de primiri urgențe adecvată”, ne-a precizat medicul Silvia Străjean.
Atenție la ce NU se poate rezolva la Centrul de permanență
”La Centru nu se eliberează concedii medicale, trimiteri speciale, colorate, reţete compensate sau trimiteri la analize. De asemenea, nu se eliberează alte acte care necesită accesarea fişei medicale a respectivei persoane. Nu se eliberează nici certificate de deces sau certificate prenupţiale și nici adeverinţe pentru angajare, tabere sau diverse cursuri. Și, nici nu se fac operații, nu se pune piciorul în ghips, nu se intubează. Mulțumim cadrelor medicale care au acceptat să ne fie alături în acest proiect!”, a mai completat primarul Andrei Filip.