”Am cerut sprijinul primarului Daniel Băluță, prezentându-i situația critică a locurilor insuficiente din cele trei grădinițe existente. Neavând susținerea colegilor din opoziție pentru realizarea acestui obiectiv, am încheiat un contract de asociere cu Primăria Sector 4, urmând ca Primăria Berceni să pună la dispoziție terenul necesar realizării construcției, iar Primăria Sector 4 să susțină integral costul investiției”, a declarat primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea.
”Sectorul 4 al municipiului București va realiza, finanța/cofinanța toate lucrările/serviciile ce privesc întocmirea documentației tehnice și executarea lucrărilor de edificare a unei grădinițe în incinta Școlii Gimnaziale Nr. 1, Berceni, Ilfov. Primăria comunei Berceni va preda Sectorului 4, la solicitarea acestuia, fără o altă formalitate, toate amplasamentele și spațiile necesare realizării obiectivelor prevăzute (…). Părțile se vor consulta și spriji reciproc în vederea realizării obiectivelor propuse și obținerii acordurilor și avizelor necesare”, se precizează în protocolul de asociere dintre primăriile Sectorului 4 și comunei Berceni.
Stația ”Tudor Arghezi”, în curând se va deschide pentru călători
Referindu-se la dezvoltarea zonei metropolitane din Sudul Capitalei, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a vorbit și despre investiția în fluidizarea traficului din zona Sector 4 – comuna Berceni, spunând că, ”în următorii 20 de ani, populația comunei Berceni va crește de opt ori, de la aproximativ 8.000 de rezidenți, câți sunt în prezent, la 65.000 de persoane, cât este estimarea experților pentru anul 2040. Mare parte dintre acești oameni vor lucra în Sectorul 4 sau în București, ceea ce înseamnă că în fiecare zi ne vor tranzita sectorul. Pentru ca aceștia să își lase mașinile acasă, iar sectorul nostru să aibă un trafic cât mai fluent și aer cât mai curat, trebuie să dezvoltăm din timp infrastructura de transport în comun, mai exact cea ecologică, rapidă și anume metroul. De aceea, vom prelungi magistrala M2 până în comuna Berceni! Noul traseu va avea trei kilometri și va deservi aproximativ 10.000 de călători pe zi”, a spus edilul.
În acest context, precizăm că în decembrie 2022, stația de metrou nou construită și denumită ”Tudor Arghezi”, realizată de Primăria Sectorului 4 (o investiție de 50 de milioane de euro, din fonduri europene nerambursabile, unică de acest gen, adică realizată de o administrație locală din România), amplasată înainte de Centura Capitalei, înspre comuna Berceni, a fost finalizată și predată Metrorex, pentru recepție și probe tehnice, urmând să fie deschisă, în curând, publicului. Ea face legătura dintre Centură și stația de metrou ”Berceni” (fostă IMGB), iar distanța dintre cele două stații este de 1,6 km.
Se vor mai construi alte trei stații de metrou până în comuna Berceni
Pentru continuarea liniei de metrou, peste Centură, până în comuna Berceni, care astfel va deveni prima comună din România care va avea metrou, proiectul în analiză propune încă trei stații noi. La finele anului trecut, studiul de prefezabilitate pentru extinderea M2 până în comuna Berceni era finalizat și aprobat de Metrorex. Cei 3 km de metrou dintre stația ”Tudor Arghezi” și capatul magistralei, în comuna Berceni, se vor parcurge în 10 minute, în loc de 30-40, pe varianta rutieră, la ore de vârf.
Acest studiu de prefezabilitate a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai puțin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanță energetică și financiară și a vizat, într-o primă fază, identificarea celui mai eficient și oportun coridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitățile învecinate din zona de Sud. În acest sens, anticipând tendințele de dezvoltare a zonei de sud pentru următorii 20 de ani, au fost analizate trei potențiale opțiuni de traseu: cu metroul (subteran și suprateran), cu tramvaiul și cu autobuzul (suprateran). Edificată ca fiind cea mai eficientă soluție de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, opțiunea dezvoltării și, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundată, în perioada următoare, în cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a noilor stații de metrou ale magistralei M2.