”În 2022, numărul apelurilor de urgenţă preluate într-o limbă străină a crescut cu 16% faţă de anul precedent. S-au înregistrat 24.383 de astfel de apeluri faţă de 20.944 în 2021. Numărul apelurilor la 112 procesate în limba ucraineană şi rusă a crescut la peste 1.000 în 2022 faţă de 2021, când au reprezentat mai puţin de 50 de cazuri. Anul trecut, operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112 au gestionat urgenţe în diferite limbi străine, au oferit sprijin de traducere pe timpul interviului şi al intervenţiei pentru îngrijiri medicale de urgenţă, operaţiuni de căutare şi salvare în zonele montane din apropierea graniţei sau în colaborarea cu autorităţile locale şi cele din ţările vecine. Fiecare operator stăpâneşte cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, printre care amintim engleză, franceză, spaniolă, ucraineană, maghiară, italiană, germană, turcă, rusă, greacă şi bulgară”, se arată în comunicat.
STS a precizat că aplicaţia mobilă 112 poate fi utilizată, pe lângă limba română, şi în limbile engleză, franceză, germană, maghiară şi ucraineană. Operatorii STS au preluat în 2022, 10.248.377 de apeluri, iar urgenţele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepţionate. ”Diferenţa de 42,18% a fost formată din non-urgențe: solicitări de informaţii privind traficul rutier sau mersul trenurilor, comenzi de taxi şi livrări de mâncare, sesizări privind pensiile sau diverse servicii de stat, precum şi alte solicitări pentru care nu era necesară intervenţia de urgenţă a echipajelor specializate”, a menţionat sursa citată. Cele mai multe dintre cazurile de urgenţă de competenţa serviciului 112, recepţionate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către Ambulanţă – 51,36%. Pe locurile următoare s-au situat: Poliţia – 23,35%, ISU-SMURD – 18,05%, Jandarmeria – 5,12%, alte agenţii – 2,11%. Judeţele cu cel mai ridicat procent de cazuri de urgenţă, raportat la numărul total de apeluri înregistrate la respectivul Centru 112 au fost: Bucureşti-Ilfov – 66,41%, Alba – 66,24%, Cluj – 66,16%.