Pe Lotul 2 Nord se se lucrează concomitent pe toate cele 11 pasaje și poduri, precum și pe toți cei 19 km, după cum urmează:
l Nodul rutier A0 – DN1: pe sensul de mers Ploiești-București, se armează radierul culeei și radierul pilei și a început decopertarea și consolidarea terenului. Tablierul metalic aferent acestui nod rutier este produs și este livrat în șantier;
l Pasajul peste CF și peste DJ Tunari – Dimieni – Balotești: toate elementele tablierului metalic au fost livrate în șantier și urmează să înceapă asamblarea acestora la sol. În paralel, se lucrează la armarea, cofrarea și turnarea riglelor peste pilele deja realizate;
l Nodul rutier peste A3 (n.r. Autostrada Transilvania): a început asfaltarea bretelelor care fac legătura între A0 și A3 și se lucrează la structura pasajului principal, precum și la sistemul de iluminat aferent nodului rutier; se montează tablierul metalic;
l Podul peste râul Pasărea: s-au finalizat armarea, cofrarea și turnarea tuturor elevațiilor aferente pilelor și culeelor, iar acum se lucrează la armarea, cofrarea și turnarea riglelor peste acestea;
l Au fost finalizate elevațiile și riglele aferente următoarelor structuri: pasaj pe Autostrada de Centură București peste Valea Mostiștea și DE (km. 27+523), pasaj pe DJ 200 Ștefănești – Dascălu peste autostradă;
l În perioada următoare, va începe montarea grinzilor de beton pe structurile deja realizate (poduri și pasaje);
l Se lucrează la realizarea șanțurilor de preluare a apelor pluviale în toate zonele șantierului;
l Terasamentele au fost realizate în proporție de 70%;
l Sistemul rutier a fost realizat în proporție de 40%;
l Au fost produse toate elementele prefabricate (grinzi, predale, s.a.) necesare desfășurării activității în șantier;
l Se lucrează la relocarea utilităților pe toate zonele șantierului.
Stadiul fizic al lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Bucureștiului se apropie de 50%, iar mobilizarea celor 1.000 de oameni prezenți în șantier confirmă angajamentul constructorului UMB de a finaliza și de a da în trafic această lucrare înainte de termen. Traseul Lotului 2 Nord – A0 se desfășoară între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați)”, preciza Scrioșteanu, la începutul săptămânii trecute.
S-a semnat cu cei de la China Civil Engeneering Construction Corporation
Pentru Lotul 3 Nord al A0, oficialul de la Transporturi a anunțat că ”în sfârșit s-a semnat contractul pentru proiectare și execuție, în urma expirării termenului de depunere a contestațiilor și a soluționării acestora”. ”Constructorul este China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC) cu prețul de 397,99 milioane lei, fără TVA, Lotul 3 al A0 Nord fiind totodată și primul sector de drum construit de chinezi. Finanţarea este asigurată prin Programul Transport.
Lucrările prevăzute pentru acest lot sunt: 8,6 km, nod rutier la intersecția cu DN2 București-Urziceni (km 40+230), 7 structuri, parcare de scurtă durată.
Traseul Lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica. Termenul de finalizare a acestui lot este de 30 luni, din care 12 luni proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.