Un nou mandat administrativ, pentru comuna Cornetu
Ceremonia s-a desfășurat în prezența prefectului Simona Neculae și a subprefecților Andrei Scutelnicu și Costin Alexandru Ojog, a consilierilor locali, primarului, angajați ai primăriei, susținătorii aleșilor locali și a debutat cu intonarea Imnului Național al României. Secretarul comunei Cornetu, Vasilescu Daniela, a dat citire ordinii de zi și a anunțat decanul de vârstă dintre consilierii locali – în persoana domnului Iordache Iulian și pe doi cei mai tineri consilieri locali – Cristea Daniel Ionuț și Surugiu Mirel Gabriel – desemnați să conducă desfășurarea, în continuare, a ședinței.
Ceremonia a continuat cu citirea încheierii civile a instanței, prin care s-a admis cererea formulată de UAT Cornetu și a validat mandatele consilierilor locali care intră acum în componența Consiliului Local Cornetu – Necula Ion, Stan Georgeta, Iordache Iulian, Ionescu Ion, Gheorghe Ioan, Cristea Daniel Ionuț, Surugiu Mirel Gabriel, Stanciu Daniel, Stanciu Adrian, Ruse Maria Camelia, Melinescu Claudiu Alexandru, Cerneanu Cristian și Drăgan Mirela. ”Invalidează, ca urmare a declarației de renunțare, mandatul domnilor Stoica Eduard Adrian și Cosma Dan”, se mai precizează în încheiere, supleanții urmând și ei procedura – și după validarea mandatelor de către instanță vor depune, de asemenea, jurământul.
În ordine alfabetică, cei 13 consilieri ale căror mandate au fost validate de instanță au citit jurământul, cu mâna stângă pe Biblie și pe Constituția României, iar la final, fiind îndeplinite toate formalitățile, prefectul județului a declarat legal constituit noul Consiliu Local al comunei Cornetu. Prefectul i-a felicitat pe aleși și le-a reamintit că au obligația completării în termen de 30 de zile de la învestire a declarațiilor de avere și de interese și, de asemenea, le-a recomandat să citească cu atenție prevederile privind incompatibilitățile, pentru a nu se alfa într-o astfel de situație.
Cea mai bună echipă, în slujba cornețenilor
În partea a doua a ceremoniei, a fost citită încheierea civilă prin care a fost validat mandatul pentru funcția de primar – pentru candidatul care, în iunie 2024, la alegerile locale, a obținut cel mai mare număr de voturi. ”Potrivit procesului verbal pentru centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor și atribuirea mandatului de primar încheiat de Biroul Electoral de Circumscripție nr. 21 al comunei Cornetu, candidatul declarat ales pentru atribuirea mandatului de primar, conform prevederilor art. 101, alin. 1 din Legea nr. 115/2015, este domnul Stoica Adrian Eduard, membru al Partidului Național Liberal, candidat care a obținut la scrutinul din data de 9 iunie 2024 cel mai mare număr de voturi valabil exprimate”, a reținut instanța.
Așadar, primarului (re)ales i-a fost înmânată de către prefect eșarfa tricoloră, a fost ajutat să o așeze peste umăr și a fost invitat să rostească jurământul prin care și-a asumat să facă tot ce-i stă în pricepere și putință pentru binele locuitorilor comunei Cornetu.
Simona Neculae l-a felicitat pe primar, subliniind că ceremonia de învestire marchează, în toate localitățile, începutul unei noi etape administrative, într-o formula nouă – de cele mai multe ori, formula care, indiferent de opțiunile politice ale celor care o compun, trebuie să lucreze pentru binele comunității care i-a acordat votul de încredere. ”Vă doresc mult succes în proiectele și eforturile dumneavoastră de a îmbunătăți calitatea vieții cornețenilor”, a transmis reprezentantul Guvernului în teritoriu.
”Dragi cornețeni, cu onoare și responsabilitate, am depus jurământul pentru un nou mandat de primar. Alături de colegii mei din primărie și de colegii din Consiliul Local voi continua să fac cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor comunei noastre. Așa să îmi ajute Dumnezeu! Îi felicit pe colegii mei – consilieri locali aleși, alături de care sunt convins că voi face cea mai bună echipă în slujba comunității. Vă mulțumesc din nou tuturor pentru încrederea acordată”, a
declarat Adrian Stoica.